Annons:
Etikettbehandlingsmetoder-terapier-och-hälsa
Läst 958 ggr
stinakkarlsson
12/2/13, 9:15 PM

(x) Så j*vla jobbigt allting

Jag vet inte om det här är rätta stället för mig att skriva det här på. Jag bara klickade in här och "Insidan i fokus" det lät som en väldigt bra sak. Nu är det så att jag har en vän som försökt med allt och alla, och både hon och jag ser bara framsteg då hon pratar med mig ingen annan. Så jag tänkte bara höra vad ni har för tips för en 14 årig tjej, som varit med om det mesta i sitt liv som inte orkar leva längre. Vad jag kan göra för henne? Hon har verkligen försökt prata med alla, soc, kurator, några läkare och allt sånt där. När hon verkligen känner att hoppet är ute och att jag är den enda personen hon litar på, hur ska jag/hon göra då? Det har varit såhär väldigt länge, jag har försökt med allt.. Men det verkar inte gå. (Jag är väldigt trött och därför jag skriver som en kratta.)

Annons:
VildaVittra
12/2/13, 9:22 PM
#1

När jag inte orkade längre ringde jag diakonen i mitt stift (och jag är inte ens kristen), hon blev mitt stöd och ombud.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Wony
12/2/13, 10:34 PM
#2

Diakoner (och i viss mån präster) kan vara jättebra att prata med, även om man inte är religiös. Har din vän något intresse? Tänkte om hon kan finns någon sorts lugn och trygghet i sällskap med andra som delar det intresset.

Upp till toppen
Annons: