Annons:
Etikettallt-och-lite-till
Läst 933 ggr
Twinflamewolf
4/10/14, 12:05 PM

Sommaren och Insekter

Wony och jag pratade lite i en personaltråd på sajten och kom in på det här med insekter.

Alla gillar vi väl sommaren men så många som har fobier för olika insekter.Jag är ofantligt geting rädd och har vid ett tillfälle hoppat ur en bil i farten pga en geting i bakrutan ☺️

Annars är jag inte ett dugg rädd för varken insekter eller något annat men den där getingfobin den förlamar mig totalt och är något jag borde ta tag i.

Den utlöstes när jag som barn fick ett fruktansvärt stick av en jordgeting och har ju blivit stucken även efter av både humla och geting men humlorna älskar jag och har ett humlebo jag gärna sitter intill och ser på dom när dom flyger in och ut men getingen där blir jag alldeles panikslagen.

Kan tro vi är fler med olika insektsfobier och i den här tråden tänkte jag vi kan dela med oss av för nu när sommaren kommer så fasar många för dom insekter dom är rädda för.

Vi kanske har tips på hur komma förbi den rädslan eller bara behöver babbla av oss om det för det här är ju inte kul när man ser fram mot sommar och värme och önskar man fick vara ifred för olika kryp.

Annons:
Wony
4/10/14, 12:35 PM
#1

Jag är fruktansvärt rädd för spindlar. Vill det sig illa hoppar jag upp på ett bord, rycker åt mig första bästa tillhygge och gallskriker… 😕

Getingar är jag också rädd för, men kanske inte riktigt lika allvarligt som spindlarna… Annars är insekter mest irriterande och i vägen, tycker jag.

Twinflamewolf
4/10/14, 3:34 PM
#2

Önskar jag kunde hoppa upp på bordet jag med men getingen flyger ju efter vart än man försöker gömma sig 😕

Dom är ju så griniga för minsta lilla så ska det stickas 😡

Vet många som har just spindel rädsla,en bekant till mig blev totalt utslagen med att få svimnings känslor och allt bara snurrade runt i huvudet på honom.

Wony
4/10/14, 3:43 PM
#3

Ja, getingar är jobbiga! Mot dom brukar jag, under getingsäsongen, ha en blomdusch med T-sprit i. Om man får in ett par träffar på getingen så dör den, spriten är inte farlig för husdjuren heller, och lämnar inte så äckliga fläckar som t ex Radar gör…

Och så får man några meters avstånd till bestarna! 😃

Monsva
4/10/14, 6:16 PM
#4

Jag äcklas av maskar och annat som slingrar sig.🥶 Spindlar är ok för min del.😉

Upp till toppen
Annons: