Annons:
Etikettmedialitet-mediumskap
Läst 1513 ggr
ullis78
5/31/14, 11:37 PM

Dubbel förlust!

Hej! Hittade denna sida och tänkte be er om råd! Min man som jag älskar oerhört mycket har lämnat mig. Vi hade ett fint kärleksfullt förhållande men jag har också mått dåligt psykiskt. När han lämnade mig fick jag hjälp och det visade sig vara dystymi. Jag har ofta varit nere, kännt mig negativ, klagat och varit svartsjuk. Äter nu seratoninhöjande preparat och mår så mycket bättre inombords. Men sorgen efter att ha förlorat honom är stor. Sen kom nästa slag. Han var förstås nere och kände sig obekräftad och då passade min bästa kompis på att fånga upp honom. Hon har varit en jätte fin vän men mot män är hon manipulerande. Hon har tidigare (trots att hon varit gift) försökt få andra "förbjudna" män. Nu verkar det som om de är tillsammans. Ett hårt slag och mycket svårt att förhålla sig till. Jag och min man harddessutom två små barn ihop. Kan någon se om det kommer bli vi två igen? Jag önskar det så! Jag är beredd att förlåta om han är.

Annons:
[Bettanbop]
6/10/14, 8:53 PM
#1

Usch vad sådant här är jobbigt och gör ont i hjärta och skäl. Skönt att höra att du mår bättre och fick hjälp, toppen. Jag förstår dig precis för jag har varit med om samma sak.

Passa nu på att stärk ditt inre jag och din självkänsla. Lär dig att älska dig själv och att vara glad och nöjd med den du är och vill vara. Då ser han din utveckling och känner din känsla av att du inte behöver honom och är beroende av honom. Kanske det väcker hans intresse igen.

Din väninna tycks inte vara någon bra vän om hon försöker stjäla andras män. Det visar på att hon har otroligt liten självkänsla och självförtroende. Jag hade nog talat om både det ena och det andra för henne.

ullis78
6/16/14, 7:55 AM
#2

Tack för ditt fina inlägg! Jag hoppas att det gick bra för dog och att du funnit lyckan igen. Kram!

Twinflamewolf
6/20/14, 8:45 AM
#3

Instämmer helt med Bettan,så klokt skrivet och andra som tar andras män lider ofta själva av olika saker som skapar osäkerhet och därför måste dom på "andras" män eller ta något annat ur en människas liv.

Försök bygga upp din styrka precis som Bettan skriver för det gör så ofantligt mycket både för dig och din omgivning.

En jobbig situation att hamna i det förstår jag och den där vännen skulle jag säga är inget att ha för kan man inte låta bli andras män då har man många egna inneboende problem.

Hoppas allt löser sig till det bästa för dig Ullis78 🌺

ullis78
6/29/14, 8:42 PM
#4

Tack ♡ Går in här och läser era råd när det känns tungt!

[Bettanbop]
7/3/14, 1:33 AM
#5

Kramar till dig ullis78

Jodå det gick bra för mig. Är nu lycklig och gift med en underbar man. Vist har han också sina brister och fel, men vem har inte det. 

Håller tummarna att det inte dröjer så länge innan du också finner lyckan igen.

allhealing
7/7/14, 9:44 PM
#6

#0,

Bara en liten undra. Vore det inte bättre om du nu förstår att du inte själv mår bra förstå göra någonting åt det. Och på så vis påverka ditt eget liv i en för dig positiv riktning?

För när vi växer inombords växer vi även i vårt yttre. När vi förändras inombords börjar vi även attrahera denna positivare energi i gemenskap med vår omgivning.

Skulle inte det vara en intressantare väg att gå än att kvarstanna i den energi du nu befinner dig i och som din man valde att lämna? Tror du att han vill komma tillbaka in i den typen av energi? Men främst, vill du verkligen stanna kvar i den energin? Hur tänker du kring det här resonemanget?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
ullis78
7/12/14, 12:20 PM
#7

Tack för ditt svar allhealing! Jag har sedan detta hände jobbat stenhårt med mig själv och kommit ganska långt. Mitt arbete fortsätter hela tiden. Arbetar dels med en terapeut, går på healing och mediterar och tränar mindfullness. Även min man ser förändringen men har nog svårt att tro på den. Jag tror också att han inte vågar chansa på mig igen för att han är rädd att han ska börja må dåligt själv igen. Kanskehar också helt fel i min känsla, kanske är det men att min man och vän är ämnade för varandra. ..

Upp till toppen
Annons: