Annons:
Etikettastrologi-horoskop-planeter-mm
Läst 4671 ggr
Ayena_old
2/9/08, 12:15 PM

Svartmåne!

Nu var det svartmåne i torsdags. Svartmåne är när ingen måne syns. Snart blir det nymåne och då är det dags att planera för det nya.

Jag har varit väldigt under isen denna veckan, dels psykiskt och del pga en släng av influensan. Igår kväll satt jag och funderade på detta med svartmåne och kollade. Jo, den var så i torsdags då jag mådde som allra sämst.

Jag har sett sammanhanget många gånger med svartmåne resp fullmåne, om hur detta påverkar mig. Nu var det en olycklig kombination med att redan känna sig låg och ingen energi och inspiration att hämta någonstans.

Någon annan som känner av månen?

Annons:
[Chakra]
2/9/08, 1:11 PM
#1

Jag känner av när det är fullmåne främst.Får ofta huvudvärk då! Känns som om det är starka energier i omlopp.Får svårt att sova, men samtidigt blir jag kreativ och kommer på en massa bra ideér som jag sen försöker förverkliga.Då kan jag vara uppe och stöka halva nätterna.
Tiden fram till fullmåne har jag också mycket energi, men efter fullmåne tar jag det lugnare.
Ska läsa mer om svartmåne som jag inte vet någonting om.

Ayena_old
2/9/08, 2:33 PM
#2

Jag känner också av energin vid fullmåne och kan ha svårt att sova, men inte alltid. Däremot så har jag alltid mycket idéer och inspiration.

ewapewa
2/9/08, 6:13 PM
#3

Japp. Jag blir argsint, grälsjuk och nedstämd. Det är olika hur starkt det är . Jag såg det inte själv, men levde ihop med en man som var intresserad av astrologi, och han såg ett mönster i när jag blev svänging i humöret och allmänt jobbig. Idag är jag medveten om det och behöver inte övertolka mitt humör eller leta orsaker, utan inser det naturliga i det.

Må gott!

AlexandraP
2/10/08, 11:44 PM
#4

jag har inte tänkt på om jag känner ngt, får tänka på d nästa gng.

Rocktjejen
2/11/08, 12:01 AM
#5

Jag blir orolig i kroppen vid fullmåne och har svårt o sova då..kan även känna mig mer ledsen o sårbar just då..

AlexandraP
2/11/08, 12:03 AM
#6

men vad knäpp jag  e , jag blir sömnlös, haha hjärnan har slutat funkat. tyckte det var nå typiskt. Somnar under tidiga morgnar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: